Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ruta 40

  • Ilse

    Beste reizigers,

    Zijn er mensen die met een lokale reisorganisatie het zuidelijke deel van ruta 40 bereisd hebben?

    Ik hoor graag je ervaringen!

    Saludos, Ilse

  • beheerder

    Wij zijn van uit het dorpje Perito Moreno via de ruta 40 naar El Chaten gereis, langs de Cueva de los Manos. In een hotel in Perito Moreno, (aan het einde van de hoofdstraat) regelt de hotelbaas de busreis. Wij hebben daar gelogeerd en ons daar opgegeven. De volgende ochtend stond er een klein busje. Het was prima geregeld.

  • Ilse

    Beste “beheerder”,

    Kun je aangeven wat de meerwaarde was van een deel van deze ruta 40?

    Hoe zag jullie programma er op de ruta 40 uit? hoeveel dagen, welke bezienswaardigheden?

    Heb je het idee dat je jouw ervaring algemeen kunt maken?

    Vanuit Perite Moreno, kun je wel binnen enkele dagen vertrekken als je het daar ter plekke regelt?

    Ik hoor het graag!

    Gracias,

    Ilse

  • arjen

    Beste Ilse,

    Het was een onverharde weg, in het begin is het wat drukker, maar op een gegeven moment kom je niemand meer tegen. Onderweg rijd je langs een paar Estancia's waar iemand langs het hek staat om waarschijnlijk naar de enige passanten van de dag te zwaaien, wij dus.

    Je rijdt door de uitlopers van de Andes waardoor het landschap varieert. In de bus zaten misschien dertig mensen, hij reed toen een paar keer per week (vier jaar geleden). Ze waren in Perito Moreno overigens wel begonnen met het asfalteren van de ruta, dus daar zullen ze inmiddels wel wat verder mee zijn.

    We hebben maar één dag in de bus ingezeten, vertrek rond half zeven met een klein busjen naar de Cueva de los Manos (een absolute aanrader, grottekeningen uit de prehistorie), daarna werden we afgezet bij een winkeltje/café in the middle of nowhere en kwam de grotere bus ons ophalen met de mensen die niet zo vroeg wilde uit de veren wilden.

    Daarvoor kwamen uit Los Antoguos, vlakbij de grens met Chili en hebben maar één nacht in Perito Moreno overnacht. 's Avonds de trip voor de volgende dag geregeld bij de dikke hoteleigenaar.

    Als je de kans hebt, zou ik de ruta 40 zeker doen.

    Wanneer gaan jullie?

    groeten,

    Arjen

  • Ilse

    Hoi Arjen,

    Wij willen komende winter gaan. Precieze data weten we nog niet.

    We twijfelen of we de ruta 40 vanaf omgeving Bariloche op willen pikken, of net als jij kiezen voor een kleiner gedeelte en dan toch er aan proeven……

    Heb jij alles daar op eigen houtje gedaan?

    Ik hoor het graag,

    groeten Ilse

  • arjen

    Dag Ilse,

    Dat gedeelte hebben ter plekke geregeld. We zijn twee maanden in Patagonië geweest, begonnen in Buenos Aires en toen met de bus in een keer naar Bariloche. Vandaar zigzaggend langzaam verder naar het zuiden. Alleen een hotel in El Chatèn en de bootreis met de Navimag (Puerto Natales-Puerto Montt) vanuit Nederland geboekt. We waren er in november-december. We hadden een tent bij ons en hebben regematig kunnen kamperen (Esquel, El Bolson, Los Antiguos, Ushuaia). De bus kon je makkelijk ter plekke regelen en dus ook die over de ruta 40. Ik denk dat dat vanuit Bariloche ook wel moet kunnen, maar waarschijnlijk is het al wel wat drukker dan vier jaar geleden.

    Groeten,

    arjen

  • Bart van Rijt

    Hoi!

    Voor algemene info zie http://es.wikipedia.org/wiki/Ruta_40

    Inderdaad was er een stuk na Perito Moreno vernieuwd, meen mij te herinneren dat het zeer fijne split was, nagenoeg zo glad als asfalt.

    Let ook op in welke periode van het jaar je de tocht onderneemt!

    Ikzelf ben in de winter (medio mei) deels geweest. De laatste paar honderd kilometer naar Ushuaia heb ik in de sneeuw gereden enne geloof maar niet dat ze de wegen zoals gewend prepareren. Ach, waarom heb je dan ook een Subaru Legacy AWD…

    Ook is de benzine in de winter schaarser… Ook bijv. de Carretera Austral (Ruta CH-7) in Chile is hierdoor alleen al niet te doen. In mei 2007 was er ter hoogte van Hornopirén al géén brandstof meer te krijgen!!! Zie ook: http://es.wikipedia.org/wiki/Carretera_Austral

    Hou ook rekening met wegafsluitingen in de winterse maanden…

    Groeten,

    Bart

    www.elbart.nl/fotos

  • Richard Oprins

    Hallo allemaal,

    Wij willen ook de Ruta40 gaan rijden. Weet iemand een goede plaats om een 4wd te huren? Enige ervaring met verhuurders in Ushuaia en/of Salta?

    Ik hoor/lees graag jullie ervaringen.

    Groet,

    Richard Oprins