Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Torres del paine

  • Elizabeth

    Hoi allemaal,

    Eind oktober ga ik 2 maanden in Zuid Amerika rondreizen. Ik begin in Buenos aires en vlieg dan naar el calafate. Daarna wil ik naar torres del paine.

    Nu wil ik het liefst slapen in een hostel of zoiets, maar kan ik dat ook nog terplekke regelen (eventueel in el calafate)? Als het niet ter plaatse kan kan ik dan bij de ingang van het park een tent huren, met slaapspullen?

    En ik ben er dus waarschijnlijk de 2e week van november, heb ik dan een winterjas nodig of is een dunne jas ook al voldoende? Zijn bergschoenen nodig of is het voldoende om op gympen te lopen?

    Alvast bedankt!

    groetjes elizabeth

    vanaf eind oktober kunnen jullie mijn reisverhaal volgen op mijn site: www.elizabeth-ontheroad.nl

  • beheerder patagonie pagina

    Je moet wel bergschoenen meenemen en in ieder geval een regenjas en een warme trui (vooral 's avonds), het kan koud zijn, ik was er in dezelfde periode, 4 jaar geleden. Een tent huren en een slaapzak is duur, heb ik gehoord, maar ook een hostel in Torres is niet goedkoop. Ik had mijn eigen tent bij me, dan is het goed te doen.

    Waarschijnlijk kun je vanuit El Calefate wel een hostel regelen.

    Veel plezier!

  • Elizabeth

    bedankt voor je antwoord.

    Een regenjas vind ik een goede tip! hoef ik niet met een dikke prop in mijn tas te lopen en heb ik toch een goede bescherming.

    Ik ga proberen via El calafate een hostel/refugio te boeken. Dat lijkt me toch het fijnst.

    groeten elizabeth