Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voorbereiding Maart 2009

  • ben010

    Hallo,

    Na jaren door Azie te hebben gereisd nu eens een ander werelddeel ontdeken .

    Ik heb de LP besteld om in Maart eventueel naar Patagonie te gaan, heb nu om te beginnen even wat vragen ,mijn rondreis zal ongeveer er zo uitzien ;

    Buenos Aires - Ushuaia - El Calafate - El Chalten - Torres del Paine (Chili) - Puerto Natales - Punta Arenas - Puerto Varas - Bariloche (Argentinië)- Peninsula Valdes

    Moet je een visum hebben om in Patagonie van Argentinie naar Chili te gaan en of V.V ?

    Welke maatschapijen vliegen voor een redelijk bedrag van Buenos Aires naar Ushuala? Bestaan er uberhaupt "prijsvechters in Argentinie tav vluchten ?

    Is er normaal gesproken in de hotels ed voldoende plek in maart of zit alles dan vaak vol ?

    Alvast bedankt Willem

  • beheerder

    Beste Willem,

    Dan is Patagonië zeker een goede keuze, overweeg je ook nog de boottocht van Puerto Natales naar Puerto Mont Chili (met de Navimag)? En dan ben je weer vlakbij het eiland Chiloe wat ook zeker de moeite waard is.

    Visa zijn niet nodig, maar ze nemen wel ruim de tijd bij de grensovergangen, vooral rondom Vuurland, omdat daar nog steeds onenigheid bestaat over de grenzen en wat bij wie hoort. Je wordt dus twee keer per grens gecontroleerd, door de Chilenen en de Argentijnen.

    Of er prijsvechters zijn, weet ik niet, maar verschillende maatschappijen vliegen op Buenos Aires, eventueel met een overstap.

    Over het algemeen wel plaats, er zijn veel hostels en goedkopere hotels, maar het is al weer vier jaar geleden dat ik er ben geweest en het wordt steeds toeristischer.

    In ieder geval veel plezier,

    Arjen

  • ben010

    >overweeg je ook nog de boottocht van Puerto Natales naar Puerto Mont Chili .

    Heb net op de site gekeken ziet er geweldig mooi uit maar het kost ook wel een paar centen ,dat zit er helaas niet in .

    Naar Patagonie gaan en er rond reizen gaat toch al wel aardig in de papieren lopen volgens mij , een ticket vinden voor onder de 1000 euro is al erg lastig rond de 1200 is eerder gewoon .

    Wat is jou ervaring tav de prijzen , overnachtingen , een tour , reizen in Patagonie ?

    Gr WIllem

  • beheerder

    Wij hebben ook gekampeerd (soms voor 5 euro per nacht) en alles met de bus gedaan, dus geen binnenlandse vluchten. Dat is goed te doen en bovendien zie je veel en is het goedkoper. Er zijn voldoende goedkope hostels, de één wat beter dan de andere, maar ook vielen de hotelprijzen wel mee.

    Het reizen was goed te doen en de mensen in Argentinië zijn zeer vriendelijke en behulpzaam. In Chili was dat iets minder.

    Groeten,

    Arjen