Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

busverbindingen

  • Hendrik

    Aan het eind van het jaar, wil ik na mijn trip in Patagonië, weer naar huis.

    Is het vanaf El Calafate mogelijk met de bus naar Santiago de Chile te reizen of is het makkelijker naar Buenos Aires te gaan.

    Wat kost zo'n trip en wat is de afstand.

    Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

    Groeten Hendrik

  • patagonie

    Beste Hendrik,

    Je kunt volgens mij prima met de bus naar Santiago, al zul je misschien via Rio Gallegos moeten. Wij zijn uiteindelijk van Santiago naar Ushuaia met de bus gegaan (uiteraard met veel en lange tussenstops, maar in één keer kan ook, met overstappen)

    Het is goedkoper dan vliegen, maar hoe duur het nu is, weet ik niet. Het is helaas al een paar jaar geleden dat ik in Patagonië was. Misschien heeft iemand anders een recentere ervaring.

    In ieder geval succes,

    groeten,

    Arjen

  • Heart of Argentina Travel

    Hola Hendrik,

    Het is nogal een mijl op zeven van El Calafate naar Santiago de Chile met de bus, maar niets is onmogelijk. De meest gangbare route is over Río Gallegos, naar Comodoro Rivadavia, naar Bariloche. Dáár eenmaal gearriveerd zou je kunnen oversteken naar Chile en via Osorno of verder noordwaarts (Temuco, Valdivia) naar Santiago kunnen gaan. Je kunt ook in Argentinië blijven en dan van Bariloche naar Mendoza en bij Mendoza de Andes oversteken (mooie tocht) naar Santiago de Chile.

    Om je een idee te geven van de reistijden: Río Gallegos - Comodoro is een tocht van 11 uur, van Comodoro naar Bariloche duurt 15 uur en van Bariloche naar Mendoza zo´n 18 uur. En dan ben je er nog niet…… oftewel, het is niet voor niets zo dat vliegen geliefd is in Patagonië en helaas ook erg prijzig. Het makkelijkste is een vlucht El Calafate - Buenos Aires en dan van Buenos Aires naar Santiago (check wel even of je in Bs Aires van vliegveld moet wisselen).

    Een alternatieve route qua vluchten is natuurlijk ook El Calafate - Puerto Natales (bezoek tevens Torres del Paine) en vlieg vanaf Puerto Natales naar Santiago de Chile.

    Succes,

    Jan

    www.heart-of-argentina-travel.com