Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

duur santiago punta arenas

  • Orlando

    wie weet hoe lang het duurt om van punta arenas of ushuaia naar santiago in chili te trekken met de rugzak.

    er van uitgaande dat je het normale busvervoer pakt.

    ik heb voor dit deel ongeveer een maand de tijd. kan ik bijvoorbeeld ook tussendoor bij kleine vliegtuigmaatschappijen boeken zodat ik voor 50 of 100 euro lange afstanden snel kan overbruggen?

    Is het makkelijk om tussendoor ook even argentinie in te gaan. of zijn ze streng aan de grens?

    Alvast bedankt.

  • beheerder patagonie pagina

    Het mooiste is om met de boot van Puerto Natales naar Puerto Montt te gaan. Vandaar ben je in één nacht in Santiago met de bus. De boottocht duurt 3 dagen.

    Als je met de bus gaat, moet je via Argentinë, Chili bestaat in het zuiden alleen uit eilanden. In Argentinië kun je pas weer ter hoogte van Bariloche de grens over naar Chili.Probeer via de routa 40, dat is een mooie weg langs de Andes. In een maand moet dat zeker lukken.

    Ze zijn niet streng aan de grens, ze vinden het vooral leuk om te stempelen.

    Veel plezier en succes met de reis.

    Arjen

  • roelant

    Bedankt voor de info!

    heb je ook een goede rederij of link. en moet ik die boottrip van te voren boeken?

    en waarom is de boot zo mooi, vaart die langs de kust of tussen eilanden door?

    Wat kost die boottrip?

    verder nog hoogtepunten of aanraders in Chili?

    Alvast bedankt.

  • beheerder

    Meer info over de bootreis vind je op http://www.navimag.com/. De boot vaart inderdaad tussen de eilanden door en een stuk over open zee.

    Chiloe is de moeite waard, een mooie eiland ten zuiden van Puerto Montt. Puerto Varas is ook mooi aan een groot meer, met de vulkaan de Osorno op de achtergrond.

    Hopelijk heb je hier wat aan.

  • orlando

    Bedankt voor het snelle antwoord.

    ik begrijp dat je er veel over weet te vertellen.

    ik ga pas in oktober, maar als ik meer vragen heb dan hoor je het wel.

    heb je ook een website waar je foto's op hebt staan?