Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Argentijns Patagonië maart/april

  • Loes

    Hallo,

    Half maart ga ik voor een week of 6 door (met name Argentijns) Patagonië reizen. Ik ben van plan om vanaf BA naar Ushuaia te vliegen. Vanaf daar wil ik met de bus naar het noorden via een aantal Nationale Parken (Tierra del Fuego, Torres, Fitzroy, Lake Disrict). Ik hoop dat er mensen zijn die mijn volgende vragen kunnen beantwoorden:

    - Is deze route met het openbaar vervoer in maart / april nog een beetje goed te doen? (Is het uit Ushuaia vandaan komen echt zo moeilijk? Ik lees dit al verschillende keren… Tips? Ik wil er wel heen… ;) )

    - Is 5 - 6 weken voor de route Ushuaia - Bariloche, reizend met bus en onderweg hopelijk een aantal meerdaagse wandeltochten, reëel?

    - Vliegticket BA - Ushuaia beter vanuit NL boeken of ter plekke?

    - Overige tips over het reizen in Patagonië zijn ook zeer welkom.

    Alvast bedankt voor je reactie.

    Loes

  • Jan Lettinga

    Hallo Loes,

    Alhoewel ik niet in Patagonie woon, heb ik er wel langdurig rondgereisd. Al je vragen in detail beantwoorden kan ik niet zo goed, maar ik kan je wel zeggen dat me je planning van 5-6 weken voor het traject Ushuaia - Bariloche redelijk lijkt. Je moet in Patagonie alleen rekening houden met enorme afstanden en relatief weinig steden. Dus het busverkeer van A naar B is in dit gedeelte van Argentinie nogal een probleem (daarnaast hoor ik ook vaak dat de bussen behoorlijk slecht schijnen te zijn).

    Misschien kun je overwegen enkele trajecten te vliegen?

    Veel plezier en als je nog eens in het centrale gedeelte van Argentinie (en het noorden) komt, dan kan ik je nog beter helpen.

    groeten uit de Sierras de Córdoba,

    Jan Lettinga

    www.heart-of-argentina-travel.comLoes schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Half maart ga ik voor een week of 6 door (met name

    > Argentijns) Patagonië reizen. Ik ben van plan om vanaf BA

    > naar Ushuaia te vliegen. Vanaf daar wil ik met de bus naar

    > het noorden via een aantal Nationale Parken (Tierra del

    > Fuego, Torres, Fitzroy, Lake Disrict). Ik hoop dat er mensen

    > zijn die mijn volgende vragen kunnen beantwoorden:

    >

    > - Is deze route met het openbaar vervoer in maart / april nog

    > een beetje goed te doen? (Is het uit Ushuaia vandaan komen

    > echt zo moeilijk? Ik lees dit al verschillende keren… Tips?

    > Ik wil er wel heen… ;) )

    > - Is 5 - 6 weken voor de route Ushuaia - Bariloche, reizend

    > met bus en onderweg hopelijk een aantal meerdaagse

    > wandeltochten, reëel?

    > - Vliegticket BA - Ushuaia beter vanuit NL boeken of ter

    > plekke?

    > - Overige tips over het reizen in Patagonië zijn ook zeer

    > welkom.

    >

    > Alvast bedankt voor je reactie.

    >

    > Loes

  • Freddy

    Hee Loes, Wat grappig ik ga in maart / april dezelfde reis maken en ben ook op internet aan het zoeken naar antwoorden op deze vragen.

    Groet, Freddy

  • Loes

    Hoi Freddy,

    Wat grappig dat je dezelfde plannen hebt. En, ben je al wat wijzer geworden? Er wordt helaas wat minder gereageerd op het posten van de vragen dan ik had gehoopt…

    Groetjes,

    Loes

  • arjen

    Beste Loes,

    Wij hebben een paar jaar geleden een busreis van Bariloche naar Ushuaia gemaakt en dat was prima te doen. via El Calafate, El Chaten en Rio Gallegos. De routa 40 is zeer aan te raden, gaat vanaf Perito Moreno langs de Andes naar het zuiden. We hadden een kleine bus, maar de weg werd geasfalteerd, dus ik denk dat er nu wel meer vervoer is.

    De bussen zijn over het algemeen prima en er was in november/december altijd wel plaats.

    na ushsuaia zijn we via Punta Arenas naar Torres del Paine gegaan, dus niet via Argentinië, maar ook dat ging goed per bus. we zijn er acht weken geweest en hebben geen binnenlandse vluchten genomen, dus daar heb ik geen info over..

    Het zal wel wat toeristischer zijn geworden, dus ik weet niet of je van tevoren iets zou moeten reserveren.

    In ieder geval veel plezier, het is schitterend,

    Arjen