Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat is een mooie autorit met gehuurde auto

  • Rutger

    Binnenkort zitten we in Patagonie en omstreken. Graag jullie advies over een mooie roadtrip waaarbij we het liefst de auto huren op een andere plek dat we hem inleveren.

    Alvast bedankt.

    Rutger

  • Jan Lettinga

    Hallo Rutger,

    In Patagonië zijn de afstanden onmetelijk groot en is er eigenlijk niet zoveel te zien. Ja, leegte en mooie landschappen. Maar ook heel veel van hetzelfde. Als je een auto zou huren zou je kunnen overwegen een rit tussen Bariloche en Trelew (Puerto Madryn) te maken via de ruta 40 en ruta 25. Eigenlijk is dit de enige trip die ik je echt zou aanraden. Voor de rest is de ruta 40 natuurlijk heel bekend, echter je zult hier een (dure) Jeep of andere 4x4-wagen voor moeten huren. Het is grotendeels onverhard en de afstanden tussen overnachtingsplaatsen zijn er lang (en onvoorspelbaar omdat je niet weet hoe lang je over onverharde trajecten doet).

    Wij focussen ons met ons reisbureau, Heart of Argentina Travel, meer op het Midden- en Noorden van Argentinie. Mocht je daar nog komen, dan kunnen we je prima helpen een mooie autoreis samen te stellen bijvoorbeeld.

    Succes en veel plezier in Argentina!

    groeten uit de Sierras de Córdoba,

    Jan Lettinga

    www.heart-of-argentina-travel.nl

    info@heart-of-argentina-travel.nl

  • bart

    Hoi!

    In principe zou je de reis in een normale auto kunnen ondernemen. De onverharde wegen worden perfect bijgehouden vaak bereikte ik op deze wegen snelheden van ver over de 100Km/u.Tuurlijk heeft een 4x4 de voorkeur. Mijn auto was een Subaru Legacy AWD.

    Vergis je niet in het seizoen! Ik was medio mei in Zuid-Argentinië en dan is het hartje winter aldaar. De laatste paar honderd kilometer naar Ushuaia lag er volop sneeuw… dus vergeet geen sneeuwkettingen.

    De afstanden zijn enorm maar ook deze oneindigheid heeft zijn charme!

    Groeten en een fijne reis!

    Bart

    www.elbart.nl/fotos/