Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Binnenlandse vluchten

  • Roel1982

    Goedemiddag!

    Over een paar maandjes ga ik samen met mijn vriendin 4,5 week backpacken in Argentinië en Chili (patagonië). Nu hoorde ik dat de afstanden enorm zijn. Ik kom aan in Buenos Aires en aan het einde van de reis vertrek ik vanuit Santiago de Chili. Moraal van het verhaal; ik wil naar het zuidelijkste punt van Chili, maar dit zijn behoorlijkse kilometers.

    In hoeverre is dit met openbaar vervoer te doen? moet ik denken aan binnenlandse vluchten en zo ja waar en met welke organisatie?

    Ik hoor graag van jullie!

    Groetjes Roel

  • patagonie@startpagina.nl

    Beste Roel,

    De bus is prima te doen, en zijn best comfortabel. Het neemt wat tijd in beslag, maar je ziet veel en de eindeloze pampa's of indrukwekkende Andes ervaar je dan het beste. Je hebt, gelijk, het neemt wat tijd in beslag, zo ben je in bijvoorbeeld 20 uur van B.A. in Bariloche, maar als daar een nacht bij zit, valt het wel mee.

    Wij hebben 9 weken rondgereisd en alles met de bus gedaan, zigzaggend door Patagonië, van de Andes naar de kust en weer terug, uiteindelijk in Ushuaia en Punta Arenas beland, daarna met de boot naar Puerto Montt en weer met de bus naar Santiago.

    Misschien is één of 2 binnenlandse vluchten niet onverstandig als je wat minder tijd hebt, ik heb daar helaas geen ervaring mee. Sinds 4 jaar is het wel een stuk toeristischer geworden, dus misschien is het verstandig te boeken vanuit Nederland? Heeft iemand anders daar ervaring mee?

    In ieder geval veel plezier,

    Arjen